بخش 0 - قبل از خرید بدانیم
بخش 1 - یک شروع پرسرعت
بخش 2 - مقدماتی از برنامه نویسی Swift
بخش 3 - مقدمات رابط گرافیک
بخش 4 - مقدمات شی گرایی
بخش 5 - مدیریت یک برنامه
بخش 6 - آرایه ها و دیکشنری ها
بخش 7 - پیاده سازی چند پروژه واقعی
بخش 8 - پایان دوره مقدماتی
بخش 9 - کنترل لیست ها
بخش 10 - بانک اطلاعات
بخش 11 - همزمانی
بخش 12 - برنامه نویسی Server Side
بخش 13 - پروژه Note
بخش 14 - سفارشی سازی کامپوننت ها
بخش 15 - دانلود فایل و تصویر
بخش 16 - ارسال اپلیکیشن به App Store
- بخش 4 - مقدمات شی گرایی
- رمز عبور فایلهای فشرده
رمز عبور زیر را ابتدا در notepad کپی کنید، پس از اطمینان از عدم خاتمه رمز به فاصله و یا سایر کاراکترهای غیر معتبر، آنرا به عنوان رمز فایل ( در صورت درخواست نرم افزار بازکننده فایل ) وارد نمایید. بهترین روش چند کلیک روی خط رمز برای انتخاب همه رمز و Copy آن است. جهت مشاهده رمز نیاز است لایسنس آموزش را خریداری کرده باشید
- مفاهیم اولیه شی گرایی
- 48 دقیقه
شیء گرایی مهمتری و کلیدی ترین آموزه های برنامه نویسی است و در کل زبانهای برنامه نویسی شیء گرا یک استاندارد و تعریف دارد. بدون شیء گرایی هم می شود برنامه نوشت اما نه برنامه های خوب و قوی. به همین دلیل دانستن فلسفه آن برای ما ضروری است. شیء گرایی بسیار گنگ است. حتی برنامه نویسانی که سالهاست برنامه می نویسند ممکن است این مفاهیم را عمیقاً درک نکرده باشند، بنابراین اگر برای شما مطالب گنگ بود به هوش و توانایی خود شک نکنید و با اعتماد به نفس ادامه دهید. اما این موضوع نباید باعث شود فراگیری مفاهیم آنرا به آینده موکول کنید.
سعی کرده ام با نمایش مصادیق شیء گرایی و توضیح جزئیات در حد معقول این آموزه سخت را ساده تر کنم. شیء گرایی محدود به چند تعریف و جزء است که با قرار گیری این اجزاء کنار یکدیگر، مجموعه ای عظیم و پیچیده از معماری نرم افزار بوجود خواهد آمد که بعضی از مهمترین آنها را با نام Design Pattern می شناسند.
در این بخش چیزی از Design Pattern ها آموزش داده نمی شود بلکه یادگیری اجزاء شیء گرایی مثل مفاهیم Visibility, Encapsulation, Class, Subclass, Inheritance, ... مد نظر بوده است.
- مثال هایی از شی گرایی
- 40 دقیقه
این ویدئو شامل مثال هایی از مفاهیم اولیه شی گرایی مانند Visibility, Class, Subclass, Inheritance, Override است .
- final, static, class
- 22 دقیقه
این قسمت نیز در ادامه بخش های قبلی است و مفاهیم دیگر از شی گرایی را با مثال هایی برایتان روشن کرده است .
مفاهیمی که در این جلسه آشنا خواهید شد مرتبط با method ها و property های static و non static است .
- Const, Encapsulation
- 15 دقیقه
Const, Encapsulation مفاهیم دیگری از شی گرایی هستند که درک آن بسیار ساده و مصارف آن بسیار زیاد است .
سورس ویدئو های قبلی در این قسمت قرار دارد .
- Value and Reference Types
- 23 دقیقه
در این قسمت به موضوعی اشاره خواهیم کرد که در بسیاری از زبان های برنامه نویسی تا این حد مورد اهمیت نبوده و شاید تا به حال با آن برخورد نکرده باشید .
Value Type یا Reference Type بودن یک مقدار ، موضوع مهمی در برنامه نویسی Swift است و باید مفاهیم آن را کاملا درک کنیم .
- Casting
- 20 دقیقه
یکی از مصادیقی که در بخش مفاهیم اولیه شی گرایی گفتیم در رابطه با Casting بود که در برنامه نویسی شی گرا بسیار مهم و پر کاربرد است .
- Optional Type
- 21 دقیقه
Optional ها به عنوان یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین امکاناتی هستند که در Swift مورد استفاده قرار میگیرند . تا اکنون از Optional ها بارها استفاده کرده ایم ، اما اشاره دقیقی به آن نداشتیم و توضیحی در مورد آن گفته نشد .
در این آموزش برخی از ویژگی های Optional ها توضیح داده شده است .