آموزش های این وب سایت به صورت رایگان در دسترس است. اطلاعات بیشتر
مشکل عدم دسترسی خریداران پیشین به برخی آموزش ها برطرف شد

  • بخش 2 - دست به ابزار بشیم !
  • رایگان
  • مقدماتی


  • آشنایی با محیط نرم افزار 3DS Max
  • 11 دقیقه
  • 23 MB


اولین قدم در آموزش نرم افزار 3d Max 
برای اینکه بتونیم از یک نرم افزار به خوبی استفاده کنیم باید فضای کاری یا User Interface اون رو به خوبی بشناسیم و با قسمت های مختلف اون آشنا باشیم , به همین منظور در این ویدئو قسمت های مختلف نرم افزار رو به طور خلاصه توضیح می دیم تا یک دید کلی و یک آشنایی مختصر با فضای کاری نرم افزار پیدا کنید و در درس های بعدی هر کدام از این بخش ها رو دقیق تر و مفصل تر توضیح خواهم داد
یکبار مشاهده ی دقیق این ویدئو کافیست

  • مدیریت فایل ها
  • 10 دقیقه
  • 33 MB


وقتی دست به کار شدیم و با استفاده از نرم افزار , مدلی رو یا پروژه ای رو مدلسازی کردیم , در واقع ما یک File تولید کردیم و حالا باید اون رو در جای مناسبی ذخیره یا Save کنیم تا دوباره بتونیم اون رو بازخوانی یا بازگردانی , Open یا Import کنیم و ازش استفاده کنیم , وخیلی کار های دیگه که می تونیم با این فایل ها انجام بدیم پس باید به منو های مدیریت فایل ها مسلط باشیم تا بایگانی خوبی رو برای پروژه هامون ایجاد کنیم
همه ی اینها رو در این ویدئو یاد خواهید گرفت
مدیریت پروژه ها اهمیت زیادی دارد پس در یادگیری آن کوتاهی نکنید Open , Save , Save As مهمتر هستند

  • Viewport ها و ابزارهای کنترل آن
  • 22 دقیقه
  • 89 MB


ما با چشم ها بسته به دنیای خیال سفر می کنیم و با چشم باز به دنیای حاضر وصل می شیم و Viewport ها در 3ds Max پنجره هایی هستند که دنیای مجازی دیجیتالی رو به ما نشون می دن 
با ابزار هایی که در این آموزش یاد می گیریم می تونیم تسلط بیشتری روی این دنیای دیجیتالی داشته باشیم و با زاویه دید باز تری به اون نگاه کنیم
کنترل روی ابزار های آموزش داده شده در این ویدئو بسیار بسیار مهم است , خوب یاد بگیرید کلید های میانبری که گفته میشه رو حفظ کنید و تمرین کنید

  • ترسیم احجام سه بعدی ساده و توسعه یافته
  • 42 دقیقه
  • 234 MB


در این آموزش نحوه ی ترسیم احجام سه بعدی ساده یا Standard Primitives و احجام سه بعدی توسعه یافته یا Extended Primitives رو یاد می گیریم که پایه ای ترین شکل مدلسازی است اما برای ساخت پیچیده ترین مدل ها هم ابتدا کارمون رو از همین مدل های ساده شروع می کنیم پس در عین سادگی پر اهمیت هستند
لازم به تاکید نیست , پرواضحه که باید این ویدئو رو با دقت تماشا کنید Standard Primitives مهم تر از Extended Primitives

  • ابزارهای انتخاب اشیاء
  • 17 دقیقه
  • 43 MB


در 3ds Max برای اینکه بتونیم روی یک موضوع یا دسته ای از موضوعات کاری رو انجام بدیم یا اصلاحاتی رو روی اونها اعمال کنیم باید ابتدا اون موضوع یا موضوعات رو انتخاب کنیم , اما گاهی اوقات فضای کار به قدری شلوغ می شه که انتخاب یک موضوع می تونه کار طاقت فرسایی باشه . در این ویدئو ابزار ها وقلق هایی آموزش داده می شه که می تونه این کار رو خیلی ساده و راحت کنه
قلق های آموزش داده شده رو درک و تمرین کنید یادگیری این ابزارها رابطه ی مستقیم با افزایش سرعت انجام پروژه ها دارد

  • دو ابزار مهم برای مدیریت صحنه
  • 10 دقیقه
  • 47 MB


در پروژه های شلوغ که تعداد موضوعات موجود در فضای کار خیلی زیاد می شن , نمی تونیم برای کار روی یک موضوع خاص به خوبی روی اون تمرکز کنیم و موضوعات دیگه مانع تسلط کامل ما روی موضوع مورد نظر می شن در این ویدئو ابزار ها و دستوراتی مثل Hide و Unhide رو یاد میگیریم که میتونن برای حل این مشکل به ما کمک کنن


به ظاهر کم اهمیت اما کاملا پر اهمیت

  • ابزارهای انتقال اشیاء
  • 15 دقیقه
  • 47 MB


ابزار های انتقال یعنی Move , Rotate و Scale یا Transform Tools از مهمترین ابزار های نرم افزار 3ds Max هستند
 و اگر 3ds Max رو به یک ماشین تشبیه کنیم , این ابزارها مثل فرمان این ماشین هستند . در این ویدئو تمام
 زیر و بم های Transform Tools به طور کامل آموزش داده شده
با دقت در این آموزش و یاد گیری نکات اون دستفرمونتون رو حرفه ای کنید

  • ابزارهای هم تراز سازی اشیاء
  • 16 دقیقه
  • 38 MB


Align Tools یا ابزار های هم تراز سازی اشیاء برای سرعت بخشیدن به جایگیری صحیح و دقیق موضوعات در فضای کار 
کمک زیادی به ما میکنن و به عبارتی با استفاده از اون ها می تونیم یک چند موضوع رو در موقعیتی بسیار دقیق , نسبت به یک یا چند موضویع دیگه قرار بدیم .
بسیار مهم ,بسیار با دقت تماشا کنید و حتی باید نت برداری کنید

  • Snap ها
  • 10 دقیقه
  • 26 MB


Snap ها ابزار هایی هستند که برای کوانتیده کردن مقادیر استفاده می شن , حالا این مقدار ها می تونن فاصله ها باشن یا زاویه ها , تناسب ها و یا عدد های اسکالر . در واقع این ابزار ها به ما کمک می کنن که در بعضی مواقع مقدار دهی به پارامتر های عددی , کار راحت تر و سریع تری بشه
این آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است و ابزار های آموزش داده شده در اون بسیار بسیار پرکاربرد هستند

  • مدیریت و کنترل Pivot Point اشیاء
  • 14 دقیقه
  • 50 MB


Pivot Point یا مرکز انتقال یک شیء در واقع نقطه ای هست که تمام عملیات های انتقالی شیء (مثل Scale , Rotate
 , Move ) حول این نقطه اتفاق میوفته . 
در این ویدئو یاد می گیرید که با کنترل Pivot Point یک شیء , حالت های مختلف انتقال رو برای اون شیء ایجاد کنید
این آموزش پیش نیازی برای ویدئو بعدی می باشد

  • روش های کپی کردن موضوعات
  • 34 دقیقه
  • 92 MB


ابزار هایی مثل  Mirror , Array , Spacing Tool ابزار های هستند که برای کپی کردن موضوعات و یا به عبارتی برای تکثیر موضوعات استفاده می شن و هر کدوم به شکلی خاص عمل می کنن 
در این ویدئو علاوه بر این ابزار ها , قلق ها و ترفندهایی رو هم آموزش می دیم که ساده تر و سریعتر می تونیم از یک موضوع یک یا چند کپی تهییه کنیم 
قلق ها و ترفند های آموزش داده شده در این ویدئو بسیار مهم هستند دکمه ی Shift , دکمه ی کلیدی این آموزش

  • امکانات منوی Group
  • 9 دقیقه
  • 32 MB


امکاناتی که در منوی Group وجود داره برای دسته بندی و مدیریت اشیاء خیلی به درد بخور هستن . در این منو , دستوراتی مثل Detach , Attach , Close , Open , Ungroup تعبیه شده که یاد می گیریم چگونه با استفاده از اون ها Group هایی رو که ساختیم اصلاح یا تنظیم کنیم
یکبار تماشای با دقت این ویدئو کافیست